تاریخ انتشار : ۰۹:۱۳ ۱۴۰۳/۱۲/۰۶
دسته : آموزش
آیا در بحثها، احساساتی میشوید و کنترل خود را از دست میدهید؟ در اینجا چند راهکار برای مدیریت احساسات در هنگام بحث آورده شده است.
احساسات ابزار قدرتمندی در سخنرانی عمومی هستند. آنچه در سطح احساسی در مورد پذیرش سخنان شما توسط مخاطبها اتفاق میافتد، بسیار مهم است. به همین دلیل، تنها آمادهسازی برای انتقال اطلاعات «مهم» در یک سخنرانی، راهبرد موفقی نیست.
احساسات، بخشی از ذات بشری هستند. ما به احتمال زیاد قبل از اینکه بتوانیم احساسات خود را به زبان بیاوریم، توانستهایم آنها را منتقل کنیم. بنابراین، آنچه میگویید بسیار مهم است، اما آنچه زیر این سخنان نهفته است، عمق بیشتری دارد.
در عین حال، نمایش بیش از حد احساسات در یک ارائه میتواند خطرناک باشد. «کمتر نشان بده» یکی از عباراتی است که کارگردانهای با تجربه به بازیگران میگویند. اما آیا نباید وقتی که در حال بیان دیدگاه خود هستید احساسات خود را نشان دهید؟ بله. یادگیری تعادل صحیح در این زمینه ضروری است.
استراتژی: حفظ تمرکز و کنترل عاطفی
به مدت دوازده سال، من به دیپلماتها در وزارت امور خارجه ایالات متحده آموزش دادم. بخش زیادی از این آموزش به کنترل احساسات و پایبندی به برنامهریزی مربوط میشود. دیپلماتها اغلب با سوالات چالشبرانگیز مواجه میشوند و حفظ آرامش در این شرایط بسیار مهم است.
نکته کلیدی این است: اجازه ندهید که چالش، حمله یا انتقاد از شما، شما را از هدف خود دور کند. شما در این بحث شرکت کردهاید و باید بر روی هدف خود تمرکز کنید. اگر به صورت دفاعی واکنش نشان دهید، این هدف غیرممکن خواهد شد.
تاکتیک: غافلگیر کردن با رفتن به سمت دیگر
تاکتیکی که میتواند به سرعت مخالفان را غافلگیر کند، این است که به سمت چیزی بروید که آنها انتظارش را ندارند. اگر شما و مخالفتان در حال بالا رفتن از یک شیب عاطفی هستید، ناگهان به سمت پایین بروید. این کار میتواند آنها را تنها بگذارد و از بازی خارج کند.
به یاد داشته باشید که نفرت یک احساس نیست، بلکه یک رفتار آموختهشده است. میتوان آن را تغییر داد. در عوض، میتوانید کنجکاوی، درک و رشد را انتخاب کنید. این چیزی است که همه ما میتوانیم بهدنبال آن باشیم.
منبع: https://www.genardmethod.com