Loading...
  1. خانه
  2. مطالب و اطلاعیه ها
  3. آموزش
  4. توانایی داستان سرایی و قدرت فروش

  تاریخ انتشار : ۱۲:۲۸ ۱۴۰۱/۰۹/۰۹

  دسته : آموزش

توانایی داستان سرایی و قدرت فروش


توانایی داستان سرایی و قدرت فروش خود را بالا ببرید

داستان ها به ارائه های مجازی قدرت متقاعدسازی می بخشند.

داستان سرایی روشی قدرتمند برای درگیر کردن مخاطبان و تأثیرگذاری بر آنهاست - چه در یک جلسه Toastmasters یا یک ارائه تجاری مجازی.

یک مطالعه منتشر شده در یک مجله ارتباط بین المللی نشان داد که شروع یک ارائه با یک داستان کوتاه به طور قابل توجهی علاقه و درک مخاطب را افزایش می دهد - حتی اگر داستان کاملاً مرتبط نباشد. یک داستان خوب می‌تواند رفتارها و باورهای افراد را تغییر دهد و شنوندگان را قادر می‌سازد تا نکات اصلی سخنران را هفته‌ها پس از ارائه به خاطر بسپارند.

نکته کلیدی ایجاد شکاف بین آنچه که هست (وضعیت فعلی) و آنچه می تواند باشد (چشم انداز بهتر از آینده) است. این رویکرد باعث ایجاد تضاد در ذهن شنوندگان می شود و آنها را به بررسی احتمالات جدید سوق می دهد.

شروع با یک داستان شنوندگان شما را جذب می کند و به شما در برقراری ارتباط با آنها در سطح احساسی کمک می کند.

پس جای تعجب نیست که داستان ها به ویژه در ارائه های فروش مجازی مفید هستند. آنها مخاطب را که از طریق صفحه‌ی نمایشگر ارائه را می‌بیند "بیدار" و یک لایه انسانی به ارائه اضافه می کنند. بهترین مکان برای جلب توجه مخاطب در ابتدای ارائه است. در اینجا نحوه ساختاردهی موثر یک داستان ارائه شده است:

بخش اول: مشکلی را که با آن روبرو شده اید بیان کنید.

هر پاییز، سرما را در هوا احساس می‌کردم و می‌دیدم که برگ‌ها در درختان شروع به تاب خوردن می‌کنند. من فکر می کنم، اوه نه، آنها آمدند.

به نظر شما مخاطب الان توجه دارد؟ بهتر است باورش کنید.

بخش دوم: فتنه ای که در دو جمله اول ایجاد کردید را بسط دهید.

به عنوان یک بومی نیوانگلندی، می‌دانم که جمع کردن برگ‌ها با چنگک یک واقعیت زندگی است. اما سال به سال، کار بر پشت من سخت تر و سخت تر می شد. به نظر می‌رسد که ما این کار را برای نسل‌ها به همین صورت انجام داده‌ایم - برگ‌ها را به صورت انبوه درآورده و در کیسه‌های حیاط منتقل می‌کنیم. بایستی یک راه بهتر وجود داشته باشد.

شما نقطه‌ی درد (به معنای واقعی کلمه، با ذکر کردن ناراحتی پشت) را شناسایی کرده اید. اکنون زمان آن است که نشان دهید چگونه مشکل را حل کرده اید.

بخش سوم: راه حل مسئله را توضیح دهید.

پاییز گذشته تصمیم گرفتم روش متفاوتی را امتحان کنم. من مواد توری نازک خریدم و عرض و طول حیاطم را اندازه گرفتم.

من توری را روی چمن گذاشتم - آنقدر سبک و شفاف بود که به سختی متوجه آن می شدی. سپس، شروع به تماشای ریزش برگها کردم.

مخاطب فکر می کند، پس در نهایت چه اتفاقی افتاد؟ تعلیق یک ابزار فروش فوق العاده است.

بخش چهارم: نتیجه چه شد؟

هنگامی که برگ‌ها حیاط را پوشانده بودند، من و پسرم گوشه‌های توری را گرفتیم و در عرض چند دقیقه همه برگ‌ها را جمع کردیم.

این لحظه‌ی "آها" برای مخاطب است، نتیجهای بزرگ. برای تقویت تأثیر این لحظه، می‌توانید از عکس‌ها یا ویدیوهای محصول در هنگام استفاده بهره ببرید.

بخش پنجم: با یک استدلال قاطع یا خط پایانی به یاد ماندنی داستان خود را پایان دهید.

در آن روز، "چنگک توری" متولد شد.

سپس، وارد مقدمه عادی خود شوید.

صبح بخیر، نام من ران دری است و من بنیانگذار Net Raker LLC هستم. تیم من محصول ما را تولید و در 700 فروشگاه در سراسر ایالات متحده و کانادا توزیع می کند ... (او به اطلاعات محصول و ارقام فروش ادامه می دهد.)

همه ما می توانیم با حس ناامیدی بیان شده در داستان ارتباط برقرار کنیم. هیچ کس از جمع کردن برگ ها خوشش نمی آید! داستان ما را به درون خود می کشاند و ارزش پیشنهادی محصول را منتقل می کند. تنها در این صورت است که درباره محصول و فروش شرکت اطلاعات بیشتری کسب می کنیم.

آیا می توانید از بخش داستانی صرف نظر کنید و با یک مقدمه‌ی معمولی شروع کنید؟ مطمئنا. اما شروع با یک داستان شنوندگان شما را جذب می کند و به شما در ارتباط با آنها در سطح احساسی کمک می کند.

اکنون به محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید فکر کنید. چه نوع داستانی را می توانید برای شروع یک ارائه فروش مجازی به اشتراک بگذارید؟

چند امکان:

داستان اصلی چگونگی تاسیس شرکت خود را بگویید.

داستان‌های مرتبط با موفقیتهای به یاد ماندنی را که در رابطه با مشتریان خود کسب کرده‌اید به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، در مورد کسی صحبت کنید که در ابتدا فکر نمی کرد محصول یا خدمات شما کار کند، اما اکنون یک مشتری واقعی است

برچسب ها :
قدرت فروش

مطالب تصادفی

«آنجا» بودن برای دیگران: حمایت از دیگران چه سودی دارد؟

«آنجا» بودن برای دیگران: حمایت از دیگران چه سودی دارد؟

کمک به دیگران ممکن است بیش از آنچه فکر می‌کنید برای شما مفید باشد. نوشته شده توسط دیکشیتا جادهاو و کلی-آن ...

برگه‌های یادداشت را کنار بگذارید

برگه‌های یادداشت را کنار بگذارید

روش های گام به گام برای کمک به درونی سازی گفتار. آیا دوست دارید یک سخنرانی بدون یادداشت یا حداقل با ...

استفاده از داستان ها برای دمیدن روح در هر گفتار

استفاده از داستان ها برای دمیدن روح در هر گفتار

15 نکته داستان نویسی برای در هم آمیختن روایت‌های شخصی با جهان پیرامون. داستان سرایی به رهبران و ارائه ...

تاب‌آوری: کلید موفقیت در مواجهه با چالش‌های زندگی

تاب‌آوری: کلید موفقیت در مواجهه با چالش‌های زندگی

تاب‌آوری به معنای توانایی فرد در مقابله با چالش‌ها و سختی‌هاست. این ویژگی به ما کمک می‌کند تا با بحران‌ها ...