Loading...
  1. خانه
  2. پروژه‌ها و مسیر‌ها

پروژه و مسیرهای برنامه نوجوان

هدف از آموزش مهارت های ارتباطی و رهبری به نوجوانان تجهیز آنها به توانایی های ضروری است که ارتباطات بین فردی موثر را تقویت می کند، آنها را قادر می سازد تا نظر خود را با اطمینان و قاطعیت ابراز کنند و آنها را برای ایقای نقش های رهبری توانمند کند.




سفر پارس‌مسترز: گام‌های رشد و هدفمندی


وقتی کسی سفر پارس مسترز را شروع می‌کند، مسیر تحول‌آفرین توسعه‌ی فردی و حرفه‌ای را آغاز می‌کند. این سفر از طریق مجموعه‌ای از 5 سطح مهارت‌سازی پیشرفته و بین‌المللی در 11 مسیر آموزشی گوناگون شکل می‌گیرد، که هر کدام برای کمک به اعضا طراحی شده‌اند تا بتوانند توان کامل خود را به عنوان فردی دارای مهارت‌های رهبری، ارتباط موثر و سخنوری آزاد کنند.

سطح اول، بنیان‌های پایه‌ای را ایجاد می‌کند. اعضا اصول اولیه‌ی ارتباط کلامی و سخنرانی موثر را می‌آموزند که از توسعه و ارائه‌ی سخنرانی‌های جذاب تا دریافت بازخوردهای سازنده را در بر می‌گیرد. هدف در اینجا ایجاد یک بستر قوی از شایستگی‌های اصلی است که به عنوان محرکی برای رشد بیشتر فرد عمل می‌کند. این سطح در قالب 48 ساعت آموزشی قابل پیمودن است که ممکن است بسته به توانایی‌ها، انگیزه، و سرعت پیشرفت عضو کمی کمتر یا بیشتر شود.

با پیشرفت اعضا، آنها به سطوح اصلی می‌رسند. این سطوح افراد را به چالش می‌کشد تا مجموعه‌ی مهارت‌های خود را گسترش دهند و توانایی‌های خود را در سناریوهای پیچیده‌تر و واقعی‌تر به کار گیرند. اعضا ممکن است بر حوزه‌هایی مانند مربی گری موثر، تاثیرگذاری متقاعدکننده یا رهبری الهام‌بخش تمرکز‌ کنند. هدف تبدیل عضو از یک سخنران توانا به یک رهبر چندوجهی و تاثیرگذار است. این مسیر، با گذراندن سطوح 2 و 3، و ایفای نقش‌ها و ارائه‌ی پروژه‌های مختلف در قالب 96 ساعت آموزش عملی، یا به عبارتی آموزش از طریق یادگیری، طی می‌شود. در اینجاست که مشارکت اعضای پارس‌مسترز و تعهد آنها به توسعه‌ی اجتماعی در کنار توسعه‌ی فردی شکل نمایان‌تری به خود می‌گیرد. برای اتمام سطح 3، هر عضو باید به مدت حداقل 48 ساعت، به عنوان رهیار در کنار یک عضو کم تجربه‌تر قرار گیرد و تلاش کند تا روشن‌کننده‌ی مسیر برای این عضو نوپا باشد.

مراحل آخر سفر پارس مسترز، سطوح رسیدن به استادی است. اینجاست که اعضا به بالاترین سطوح ارتباطی، مدیریتی و رهبری دست می‌یابند. آنها تسلط بر روش‌های پیشرفته‌ی سخنرانی عمومی، توانایی ایجاد انگیزه و توانمندسازی تیم‌ها، و درک پیچیده‌ای از راهبردهای ارتباطی را به نمایش می‌گذارند. هدف در اینجا پرورش اعضایی است که می‎‌توانند به عنوان الگو، مربی و پیشگام عمل کنند و الهام‌بخش دیگران برای شروع سفر رشد فردی آنها باشند. اما رسیدن به استادی، پیش‌نیازهایی دارد که گذراندن آنها، هرچند دشوار، شایستگی‌های فرد به عنوان یک استاد در آن حوزه را تضمین می‌کند. در سطح 4، علاوه بر تکمیل پروژه‌ها و نقش‌های گوناگون آن سطح، عضو باید مهارت خود در ارتباط موثر را در قالب تولید یک پادکست جذاب و نیز توان علمی و عملی خود را در قالب گذراندن یک آزمون نوشتاری در مورد آنچه تا کنون آموخته است نشان دهد.

سطح 5، آخرین سطح از سفر در یک مسیر آموزشی پارس‌مسترز است. اینجا جایی است که عضو می‌تواند از آنچه آموخته است استفاده کند تا به طور همزمان آموخته‌های مهارتی و علمی خود را هم به چالش بکشد و هم از این آموخته‌ها در جهت فراهم آوردن بستر یادگیری برای دیگران استفاده کند. در این مرحله، عضو باید در حوزه‌ی مسیر خود یک محتوای متنی یا یک کتاب تالیف کند، و نیز توانایی‌های خود را در جهت برگزاری یک رویداد معرفی پارس مسترز متمرکز کند.

در طول این پیشرفت، اعضای پارس‌مسترز توسط یک برنامه‌ی آموزشی ساختاریافته، فرصت‌های یادگیری تجربه‌محور و حمایت بی‌دریغ دیگر هم‌باشگاهیان خود پشتیبانی و هدایت می‌شوند. هر سطح نشان‌دهنده‌ی یک نقطه‌ی عطف است، فرصتی برای آزمایش استعداد و فراهم کردن قلمروهای جدید.

در نهایت، سفر پارس‌مسترز چیزی فراتر از سخنرانی عمومی است. این یک مسیر متحول‌کننده از خودشناسی، تسلط بر مهارت‌ها و توسعه‌ی رهبری است. با پذیرش این مسیر، اعضا فقط توانایی‌های ارتباطی خود را بهبود نمی‌بخشند آنها حداکثر توان خود را برای ایجاد تأثیری معنادار، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای آزاد می‌کنند.