Loading...
  1. خانه
  2. مطالب و اطلاعیه ها
  3. آموزش
  4. از گروه شما چه خبر؟

  تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ ۱۴۰۲/۰۷/۰۳

  دسته : آموزش

از گروه شما چه خبر؟


دوستی و سرگرمی یک فرهنگ باشگاهی با کیفیت ایجاد می‌کند.
نویسنده: کرگ هریسون، توست مسترز برجسته
عوامل زیادی بر موفقیت یک باشگاه تأثیر می‌گذارد: برای مثال تعداد عضویت، نرخ تمدید و دستاوردهای آموزشی. اما یک عامل ناملموس که اغلب نادیده گرفته می‌شود، ممکن است اساسی‌ترین عامل در موفقیت بلندمدت یک باشگاه باشد – فرهنگ آن!
فرهنگ، در این مورد، به محیط باشگاه اشاره دارد - ترکیبی از مکان، اعضا، ارزش‌ها، آداب، رسوم و شیوه‌ها. ساده ترین راه برای توصیف فرهنگ این است که بگوییم: «این روشی است که ما در اینجا کارها را انجام می‌دهیم.» حس کردن فرهنگ ساده‌تر از اندازه گیری آن است، اما این چیزی است که باعث می‌شود اعضا در باشگاه‌های خود فعال بمانند. این آهنربایی است که مهمانان را جذب می کند تا برگردند و به باشگاه بپیوندند. آیا زمان آن نرسیده که نبض فرهنگ باشگاه خود را در دست بگیرید؟
عامل سرگرمی
مردم با کسانی که می‌شناسند، دوست دارند، و به آنها اعتماد دارند تجارت می‌کنند. باشگاه‌های محبوب بر روی فرمول مشابهی تکیه می‌کنند. باشگاه‌های دوستانه و دعوت کننده که تجربه‌ی لذت بخشی را ارائه می‌دهند و انرژی مثبت تولید می‌کنند، اعضای جدید را جذب می‌کنند. مدتها پیش، رالف سی اسمدلی، بنیانگذار توست مسترز اظهار داشت که مردم «در لحظات لذت یاد می‌گیرند.» باشگاه شما چقدر سرگرم کننده است؟ فقط به این دلیل که اعضا اوقات خوبی را سپری می‌کنند به این معنی نیست که آنها در مورد بهبود مهارت‌های ارتباطی و رهبری خود جدی نیستند. بخش سخنرانی‌های در لحظه‌ی خود را سرگرم کننده و خلاقانه برنامه‌ریزی کنید.  وقتی یادگیری سرگرم کننده است، موفقیت افزایش می‌یابد. نشست‌های باشگاه و تجربیات اعضا باید سرگرم کننده و مفید باشد.
جیمز ور، کارشناس آموزش بزرگسالان و سردبیر مجله بین‌المللی Work&Place، می‌گوید: «یادگیری می‌تواند نشاط‌آور، روشنگر و توانمند کننده باشد.» اما او می‌افزاید که یادگیری همچنین می‌تواند استرس‌زا و حتی تهدیدکننده باشد، زیرا می‌تواند نیازمند تغییر باورهای دیرینه، تسلط بر مهارت‌های جدید، انجام کارهای جدید و مواجهه با احتمال شکست باشد. ور، نویسنده کتاب «مهم کردن نشست‌ها»، می‌گوید: «مفرح کردن [یادگیری] در طول مسیر، این احتمال را افزایش می‌دهد که اعضا برای آن ارزش قائل شوند، از آن لذت ببرند و احساس خوبی نسبت به خود داشته باشند، و اگر آنها این احساسات را تجربه کنند، به طور قطع چیزهای بیشتری می‌خواهند.» 
مهمان‌نوازی
اولین برداشت‌ها در نشست‌های توست مسترز دارای اهمیت هستند. نحوه‌ی استقبال از مهمانان به خوبی در مورد باشگاه و فرهنگ آن صحبت می‌کند. آیا با مهمانان دست می‌دهید، از مهمانان دعوت می‌کنید تا کتاب مهمان باشگاه شما را امضا کنند، برای آنها یک برچسب نام صادر می‌کنید و آنها را به رهبران باشگاه و سایر اعضا معرفی می‌کنید؟
باشگاه‌های دارای فضای دوستانه و دعوت‌کننده مهمانان را در کنار اعضای کهنه‌کار می‌نشانند و سپس مراحل نشست را توضیح می‌دهند. مقدمه ها زودتر انجام می‌شود و مهمانان به طور رسمی با تشویق مورد استقبال قرار می‌گیرند. مدیر منطقه‌ی سابق، جینا سفالو، از باشگاه Chamber Chatters در پلسانتون، کالیفرنیا، یک شیوه‌ی بسیار خوب از باشگاه Danville Toastmasters را به یاد می‌آورد: «در ابتدای نشست‌ها، ما به معرفی افراد دور میز می‌پردازیم – همه‌ی حاضران، از جمله مهمانان، نام خود، محل زندگی خود، و مدت زمان حضور خود در توست مسترز را اعلام می‌کنند. آنها همچنین به یک سوال مرتبط با موضوع روز پاسخ می‌دهند - به عنوان مثال، یک مکان مورد علاقه برای تعطیلات یا یک تصمیم سال نو.
همچنین باید در پایان نشست زمانی برای پاسخ به سوالات مهمانان و شنیدن نظرات آنها اختصاص داده شود. مهمان نوازی به همین جا ختم نمی‌شود؛ مطمئن شوید که در روزهای بعد با مهمانان خود تماس بگیرید - شاید با یک یادداشت سپاسگزاری برای حضور و یک دعوت دوستانه برای بازگشت. فرهنگ مراقبت برای موفقیت هر باشگاهی حیاتی است.
اصل رعایت زمانبندی 
شروع و پایان به موقع نشست‌های باشگاه نیز بسیار مهم است. این نشان دهنده‌ی احترام به همه‌ی شرکت کنندگان، اعضا و مهمانان است و به ایجاد تاثیر مثبت کمک می‌کند. ارزش گذاری برای زمان افراد، بخش کلیدی برنامه‌ریزی برنامه و سازماندهی نشست‌ها است.
نکات مهم برای برنامه‌ریزی و سازماندهی: 
•    اطمینان حاصل کنید که اعضا از قبل برنامه‌ی زمانبندی نشست را می‌دانند.
•    مطمئن شوید که همه‌ی نقش‌های نسیت پر شده‌اند و کسانی که آنها را پر می‌کنند، مسئولیت‌های خود را می‌دانند.
آیا ارزیابی‌های شما بهبود می‌بخشند یا فرو می‌کاهند؟ 
یکی از شاخص‌های روشن فرهنگ یک باشگاه، روشی است که ارزیابی‌ها انجام می‌شود. اگر ارزیابی‌های سخنرانی منفی، مخرب یا بدخواهانه باشد، مهمانان و اعضا به طور یکسان احساس ناراحتی می‌کنند. آنها از ترس قرار گرفتن در معرض انتقاد، کمتر خطر پذیری (ریسک) می‌کنند و رویکردهای جدید را امتحان می‌کنند. هنگامی که ارزیابی‌ها حمایتی و تشویق کننده باشد، سخنرانان تمایل بیشتری به آزمایش دارند. این به معنای دروغ گفتن یا دادن بازخورد مثبت نیست، بلکه به معنای تعدیل نکات منفی با نکات مثبت و اطمینان از سازنده بودن انتقادات است، با نگاهی به کمک به سخنرانی برای بهبود. 
تجربه‌ی یادگیری برنامه‌ی مسیر کمک بزرگی در این زمینه است. در برنامه‌ی مسیر، ارزیابان سخنرانی از معیارهای استاندارد شده استفاده می‌کنند که به افزایش ثبات ارزیابی‌ها برای همه اعضا کمک می‌کند. شیوه‌نامه‌های ارزیابی نیز دقیق‌تر و گسترده‌تر هستند.
نقش افسران باشگاه
افسران رهبران نشست‌های توست مسترز هستند - آنها لحن نشست را تنظیم می‌کنند و شیوه‌هایی را ایجاد می‌کنند که تجربه‌ی باشگاه را تعریف می‌کند. آیا رهبران شما حرفه‌ای هستند؟ آیا آنها شخصیت دارند؟ آیا آنها به عنوان یک هیئت حاکمه‌ با هم خوب کار می‌کنند؟ کار تیمی برای کل باشگاه خوب است. هنگامی که افسران باشگاه علاقه‌ی واقعی به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند، این اعضای بالقوه احساس ارزشمندی می‌کنند و احتمال بیشتری برای پیوستن به باشگاه دارند. افسرانی که مهمان نوازی، سخاوت و صمیمیت را الگو می‌کنند، بهترین لحن را برای یک باشگاه تعیین می‌کنند و همه اعضا می‌توانند از آن پیروی کنند.


نیت خوب برای همه
اکثر باشگاه‌ها ترکیبی از مردان و زنان در سنین، حرفه‌ها، پیشینه‌ها و عقاید مختلف را تشکیل می‌دهند، با این حال همه‌ی اعضا گرد هم می‌آیند تا مهارت‌های ارتباطی و رهبری را بهبود بخشند. هر باشگاه یک گنجینه است—همه‌ی اعضا داستان ها، تجربیات و مهارت‌های خاصی برای به اشتراک گذاشتن دارند. همه‌ی باشگاه‌ها می‌توانند تنوع عضویت را پذیرفته و با تجلیل از سبک‌ها، پیشینه‌ها و حساسیت‌های مختلف اعضای خود، پیشرفت کنند.
باشگاه‌هایی که تفاوت‌ها و اعضا را نادیده می‌گیرند و به برخی از اعضا بیش از دیگران اهمیت می‌دهند، در نهایت شکست می‌خورند. ادلی پتیلو، توست مسترز برجسته، مدیر سابق منطقه‌ی 59 برای قاره‌ی اروپا، به خوبی ارزش تنوع را درک می‌کند. او که عضو چندین باشگاه در پاریس، فرانسه است، کنفرانس‌های منطقه‌ای، مسابقات سخنرانی و باشگاه‌هایی با تنوع فرهنگی را فرصتی برای هم‌نشینی با افراد با پیشینه‌ها، فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف می‌داند.
پتیلو، یک عضو 29 ساله‌ی توست مسترز، می‌گوید: «این‌ها آزمایشگاه‌هایی هستند که می‌توانیم همدلی و تفاهم را تمرین کنیم، و اعضا می‌توانند با دیگران ارتباط برقرار کنند، نظرات خود را به اشتراک بگذارند، به دیدگاه‌های دیگر گوش دهند و عادات، سنت‌ها و روش‌های فکری و رفتاری دیگر را کشف کنند.» 
داستان دو زبان
امروزه تعداد زیادی از باشگاه ها دو زبانه هستند. بسیاری زمان هر نشست را بین انگلیسی و زبان دیگری تقسیم می‌کنند، خواه این زبان فرانسوی یا آلمانی، ژاپنی یا اسپانیایی، تامیل یا آفریکانس، ماندارین یا کانتونی باشد. پتیلو یکی از اعضای موسس اولین باشگاه دو زبانه‌ی انگلیسی-فرانسوی در پاریس است. ترکیب التقاطی این باشگاه - با ساکنان فرانسوی که مایلند «روش آمریکایی» را بیاموزند، انگلیسی زبانانانی که می‌خواهند فرانسوی خود را بهبود بخشند، پناه‌جویان و مهاجران - محیطی را برای یادگیری در مورد فرهنگ‌های دیگر ایجاد می‌کند.
پتیلو اضافه می‌کند که تجلیل توست مسترز از تنوع فرهنگی هرگز به این اندازه مرتبط نبوده است. «در زمان‌هایی که ملی‌گرایی در چندین کشور اروپایی تمایل دارد دوباره ظاهر شود، توست مسترز بیش از هر زمان دیگری ابزار قدرتمندی برای مبارزه با نفرت و بی‌اعتمادی است. به اشتراک گذاشتن ارزش‌های سازمان به ما کمک می‌کند به آینده‌ای صلح‌آمیز برای اروپا باور داشته باشیم.»
نقاط عطف، قوانین و تشریفات
تجربه‌ی توست مسترز پر از نقاط عطف برای جشن گرفتن و آیین‌هایی است که باید رعایت کنید. تعدادی از باشگاه‌ها تصمیم می‌گیرند که هر عضوی که سخنرانی یخ شکن را تکمیل می‌کند، یک پین عضویت برای تأیید دستاورد خود دریافت کند. بسیاری از باشگاه‌ها سالگرد تاسیس خود را دارند. آیا شما جشن خودتان را می‌گیرید؟ به عقب برگردید و اعضای سابق را به بازگشت دعوت کنید. از همسران، شرکا و عزیزان خود دعوت کنید تا در جشن‌های مربوط به سالگرد باشگاه شما یا کسب مقام رئیس منتخب، یا ممتاز در هر سال شرکت کنند. 

در حالی که همه‌ی باشگاه‌ها توسط آیین نامه‌های عملیاتی هدایت می‌شوند، باشگاه‌ها همچنین می‌توانند قوانین مشارکت خود را برای اعضا و نشست‌ها ایجاد کنند. به عنوان مثال، برخی از باشگاه‌ها هزینه‌ی حضور افسرانی را که در کنفرانس‌های منطقه شرکت می‌کنند، پرداخت می‌کنند. دیگران هزینه‌ی صبحانه رئیس باشگاه را در رویدادهای رهبری پوشش می‌دهند. باشگاه‌هایی که برای صرف غذا در یک رستوران گرد هم می‌آیند، گاهی اوقات رسم پذیرایی از مهمانی را که برای اولین‌بار در یک رستوران قرار می‌گذارند، ایجاد می‌کنند. به اشتراک گذاشتن یک وعده‌ی غذایی مطمئناً باعث ایجاد پیوند می‌شود.
هنگامی که اعضای جدید به باشگاه توکیو توست مسترز در ژاپن معرفی می شوند، نسخه‌ی سفارشی شده تعهدات یک توست مسترز را با صدای بلند می‌خوانند. پس از آنها سایر اعضای باشگاه، از کشورهایی مانند ژاپن، کره، هند و ایرلند، تعهدنامه را با صدای بلند می‌خواندند. این به اشتراک گذاشتن عهد، که بی شباهت به ازدواج نیست، برای همه‌ی طرفین خوب است.
به برندگان بهترین موضوعات سخنرانی در لحظه یا بخش‌های بهترین سخنران در یک نشست باشگاه معمولاً روبان‌هایی برای دستاوردشان اهدا می‌شود. گاهی اوقات برندگان یک جام باشگاه ار در طول نشست دریافت می‌کنند، اما برخی از باشگاه‌ها به آن‌ها این امکان را می‌دهند که جام را برای هفته یا تا نشست بعدی به همراه بیاورند تا موفقیت یک عضو را به همکاران نشان دهند. این تمرین همچنین بازگشت عضو به نشست بعدی را تضمین می‌کند، اگر فقط برای بازگرداندن جام، یا شاید برای دفاع از پیروزی خود! چنین اشکالی از به رسمیت شناختن، به اعضا برای کار به خوبی انجام شده اعتبار می‌بخشد و به دریافت کنندگان کمک می‌کند تا احساس ارزشمندی کنند.
برنامه‌ی مسیر برای اعطای رسمیت نیز عالی است. در برنامه‌ی جدید، می‌توانید نشان‌های بازخورد آنلاین را به دیگر اعضای باشگاه محلی خود بدهید - نشان‌هایی با برچسب‌های نشاط‌آور مانند مشارکتی، نوآورانه و الهام‌بخش.
چگونه می‌توانید فرهنگ باشگاه خود را ارزیابی کنید؟ یکی از بهترین منابع برای راهنمایی شما برگه‌ی خود ارزیابی باشگاه است. این به شما کمک می‌کند مناطقی را برای بهبود عملکرد و کارایی و حتی ایجاد صمیمیت – همه‌ی عناصر کلیدی فرهنگ یک باشگاه - شناسایی کنید.
شهردار فقید نیویورک، اد کخ، همیشه از رای دهندگانش می پرسید: «عملکردم چطور است؟» شما نیز باید این سوال را در مورد باشگاه خود بپرسید. از اعضای جدید و همچنین کهنه کار در مورد تجربیاتشان بپرسید. و ارزش مشاهدات مهمانان خود را دست کم نگیرید. بازدیدکنندگان با چشمانی تازه وارد می‌شوند و جذابیت این مهمانان برای آینده باشگاه شما ضروری است. از آنها استقبال کنید و فرهنگ باشگاه خود را با آنچه برای آنها مهم است ترکیب کنید - نه فقط برای حفظ باشگاه، بلکه برای رشد آن.

برچسب ها :
دوستی
سرگرمی

مطالب تصادفی

ایجاد مهارت‌های ارتباطی موثر به عنوان یک رهبر

ایجاد مهارت‌های ارتباطی موثر به عنوان یک رهبر

ایجاد مهارت‌های ارتباطی موثر به عنوان یک رهبر ارتباطات مایه‌ی حیات رهبری است. این تنها به معنی انتقال اطلاعات نیست ...

مدیریت موارد غیرمنتظره: حفظ آرامش و اعتماد به نفس

مدیریت موارد غیرمنتظره: حفظ آرامش و اعتماد به نفس

مدیریت موارد غیرمنتظره: حفظ آرامش و اعتماد به نفس در طول چالش‌های روی صحنه سخنرانی در برابر جمع می‌تواند یک ...

چرا افراد زیاد صحبت می‌کنند و چگونه می‌توان بحث‌ها را مختصر نگه داشت.

چرا افراد زیاد صحبت می‌کنند و چگونه می‌توان بحث‌ها را مختصر نگه داشت.

  نوشته جوئل شوارتزبرگ (نویسنده و پزوهشگر ارتباطات رهبری) اکثر ما با اصطلاح «بیش از حد فکر کردن» و پیامدهای منفی آن ...

 ۱۰ نکته برای پرورش خلاقیت در فرزندان شما

 ۱۰ نکته برای پرورش خلاقیت در فرزندان شما

منبع: www.Ideas.ted.com نویسنده: میچ رسنیک تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین راه برای تشویق خلاقیت کودکان، ایجاد محیطی مناسب است که در آن ...