تاریخ انتشار : ۱۲:۳۵ ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
دسته : آموزش
در هر شرایطی بهترین خود را ارائه دهید.
یک معرفی قوی میتواند کمک کند سخنران شروع خوبی داشته باشد، ارائهی او را تقویت کند و مخاطبان را مجذوب خود کند. در اینجا چند نکته برای انجام آن وجود دارد.
معرفی را به عنوان قسمت چهارم سخنرانی و به اندازهی مقدمه، بدنه و نتیجهگیری ضروری در نظر بگیرید.
سخنرانان برنامهی مسیر معمولاً معرفی خود را برای ارزیاب خود مینویسند. به عنوان یک سخنران، سعی کنید این قطعه را درست پس از پایان نوشتن خود سخنرانی، زمانی که جزئیات در ذهن شما تازه است، ایجاد کنید. چند جزئیات در مورد خودتان یا دلیل انتخاب موضوع خود در معرفی خود بگنجانید.
هنگام معرفی شخصی در باشگاه خود، که معمولاً یک سخنران برنامهی مسیر است، مسیر، سطح و اهداف سخنران را برای کمک به فهم بهتر مخاطب در معرفی خود بگنجانید. برای طبیعی جلوه کردن یک معرفی، تمرین کردن آن، حتی اگر خودتان آن را ننوشته باشید درست مانند یک سخنرانی مفید است.
وقتی کسی را در یک محیط غیر از باشگاه تست مسترز (مثلاً در محل کار یا یک رویداد اجتماعی) معرفی میکنید، مقدمه باید به مخاطب بگوید که آن شخص کیست و چرا کلمات او اهمیت دارند.
اگر شما سخنران یک رویداد غیر از باشگاه تست مسترز هستید، بپرسید که آیا میتوانید معرفی خود را بنویسید. این به احتمال زیاد علاقه و تخصص شما را در مورد موضوع آشکار میکند.
همانطور که یک سخنرانی باشگاهی انجام میدهید، قبل از شروع سخنرانی، اظهارات کتبی خود را به شخصی که شما را معرفی میکند، ارائه دهید. این به آنها زمان میدهد تا آن را بخوانند، تمرین کنند و در صورت نیاز سؤال بپرسند.
یک قانون کلیدی برای همه مقدمهها: کوتاه فکر کنید. یک قانون کلی خوب این است که زمان معرفی حدود 15 درصد زمان سخنرانی باشد. این 45 ثانیه برای یک سخنرانی پنج دقیقهای است.