Loading...
  1. خانه
  2. مطالب و اطلاعیه ها
  3. آموزش
  4. اسلایدهای خود چشم‌نواز کنید

  تاریخ انتشار : ۱۱:۱۵ ۱۴۰۱/۱۰/۰۷

  دسته : آموزش

اسلایدهای خود چشم‌نواز کنید


تصاویر جذاب و متن واضح، ارائه‌ی مبتنی بر پاورپوینت شما را تقویت می‌کند.

پاورپوینت. برای بسیاری، همین کلمه خاطرات تلخی از همکارانی را تداعی می کند که به طور یکنواخت نکات نقطه-گلوله دار قابل پیش را روخوانی می‌کنند در حالی که دیگران منتظر پایان جلسه هستند. با ظهور گوشی های هوشمند، امروزه مخاطبان دیگر چنین ارائه‌های غیر جذابی را تحمل نمی‌کنند.

پاورپوینت می تواند سخنرانی ها را بسیار تقویت کند. آیا می خواهید از این فناوری فراگیر نهایت استفاده را ببرید و مطمئن شوید که ارائه شما برجسته و تاثیرگذار است؟

همانطور که اعضای تست مسترز می‌دانند، ارائه‌ها در درجه‌ی اول با هدف به اشتراک‌گذاری اطلاعات صورت نمی‌گیرند. ویدئوها، گزارش‌ها، اینفوگرافیک‌ها و سایر رسانه‌ها همگی می‌توانند با سرعت بیشتری به این هدف دست یابند. نه، دلیل اینکه ما هنوز با افراد واقعی در مکان‌های واقعی ملاقات می‌کنیم و سخنرانی‌های زنده ارائه می‌کنیم این است که هنوز موثرترین راه برای ایجاد اعتماد و ایجاد ارتباطات عاطفی است.

یک سخنرانی به خوبی ارائه شده می‌تواند - در چند دقیقه - بسیار قوی‌تر از هر مقدار داده، حقایق یا منطق، تأثیر بگذارد، متقاعد کند و الهام بخشد. پاورپوینت به شما امکان می‌دهد حقایق و داده‌های مرتبط را ارائه دهید و سپس نشان دهید که چرا اهمیت دارند. نمایش دسته‌ی اسلایدها به معنی ارائه نیست – ارائه شما هستید. مخاطب آنجاست تا اشتیاق، زبان بدن، شخصیت، خودانگیختگی و حضور شما را تجربه کند. اسلایدهای پاورپوینت فقط در حدی مفید هستند که شما و پیامتان را تقویت کنند.

آیا واقعاً به پاورپوینت نیاز دارید؟

لحظه ای به این فکر کنید که آیا پاورپوینت بهترین ابزار برای پیام شما است یا خیر. این قالب رایج ارائه در بیشتر دنیای حرفه‌ای است زیرا ساده، مورد انتظار و آشنا است. این نقاط قوت همچنین آن را قابل پیش‌بینی و به راحتی فراموش شدنی می‌کند.

نمایش‌های جلب توجه کننده، فعالیت‌های عملی و وسایل کمک آموزشی ممکن است بهترین راه برای جذب مخاطب شما باشد. در نظر بگیرید که چگونه بیل گیتس در یک سخنرانی معروف خود دسته ای از پشه‌ها را در طول نطقش رها کرد تا نظرات خود را در مورد مشکل جهانی مالاریا به ما منتقل کند. بار دیگر او یک لیوان آب نوشید که تنها دقایقی قبل ضایعات انسانی بود. چه شیرین کاری چشمگیری برای جلب توجه به پتانسیل فناوری های جدید تصفیه آب. هر دو بار او یک جنجال رسانه‌ای ایجاد کرد.

تصاویر می‌توانند اطلاعات زیادی را منتقل کنند.

هنوز هم می‌توانید با پاورپوینت تأثیر ایجاد کنید. اسلایدهای ساده و در عین حال جذاب می‌توانند یک نکته را تقویت کنند، احساسات را برانگیزند، به درک مطالب پیچیده کمک کنند و آنچه را که کلمات نمی‌توانند، به صورت بصری منتقل کنند. یک بیانیهی بصری با ارزش ایجاد کنید. شنوندگان خود را روشن کنید. به تعبیر جاش برنوف، که در مورد نوشتن و ارتباطات وبلاگ می‌نویسد، اگر مخاطب پس از دیدن ارائه شما تفاوتی نداشته باشد، پس وقت آنها را تلف کرده‌اید.

 

اسلایدها را با قرار دادن موارد کمتر روی آنها بهبود دهید. محتوای زیاد پیام را کمرنگ می‌کند. بنابراین، برای ایجاد ارزش برای مخاطب، باید کار سخت تقطیر جزئیات تا پیام ضروری را انجام دهید و نه بیشتر.

تا حد امکان کمتر از پنج یا شش کلمه در هر اسلاید استفاده کنید. اگر مقدار زیادی داده برای اشتراک‌گذاری دارید، از یک جزوه استفاده کنید یا یک فایل را ایمیل کنید. فقط آن را روی اسلاید قرار ندهید. جان مک‌وید، طراح و مربی Lynda.com توصیه می‌کند اسلایدها را به قدری ساده بسازید که بتوان آنها را در تلفن هوشمند ارائه کرد.

به دنبال تصاویری واضح و به یاد ماندنی باشید که پیام شما را پشتیبانی می‌کنند. سایت‌هایی مانند pixabay.com وpexels.com به دست آوردن تصاویر رایگان و با کیفیت را آسان می‌کنند و حتی نیازی به ذکر منبع ندارند.

از نمودارهای دایره ای و میله ای سنتی عبور کنید. اگر می خواهید نشان دهید که 25٪ از جنگل در آتش سوخته است، نقشه ای که 25٪ را با شعله های آتش نشان می دهد به یاد ماندنی تر از نمودار دایره ای است. اگر پیام شما در مورد صید بیش از حد است، 100 ماهی را در اسلاید نشان دهید و سپس یک اسلاید با تعداد به نسبت کاهش یافته ماهی را نمایش دهید. تصاویر بصری به تغییر دیدگاه مخاطب از درک پیام شما به احساس آن و از آنجا تمایل به عمل کردن بر اساس آن کمک می‌کند.

ارائه ها باید بر اساس حقایق باشد، اما شما باید آن حقایق را به نگرانی های زندگی واقعی مخاطبان خود متصل کنید تا این حقایق اهمیت پیدا کنند. تنها در این صورت است که ارائه شما تاثیر خواهد داشت.

برچسب ها :
پاورپوینت

مطالب تصادفی

قدرت مکث در سخنرانی: چرا سکوت نیز می‌تواند معنادار باشد؟

قدرت مکث در سخنرانی: چرا سکوت نیز می‌تواند معنادار باشد؟

در دنیای سخنرانی عمومی، بسیاری تمرکز خود را بر روی این می‌گذارند که چه بگویند و چگونه بگویند، اما کمتر ...

به شوخ طبع بودن شهره شوید

به شوخ طبع بودن شهره شوید

گرفتن خنده از دیگران  با باور به شوخ طبعی خود شروع می‌شود. نویسنده: بیل براون (تست مسترز برجسته) چند بار این ...

وای نه! من قرار است اولین ارزیابی خود را انجام دهم.

وای نه! من قرار است اولین ارزیابی خود را انجام دهم.

چگونه آماده شویم و به عنوان یک ارزیاب جدید به دنبال چه چیزی باشیم. نویسنده: بیل براون، تست مسترز برجسته دو کار ...

تفاوت میان مدیران فروش و رهبران فروش

تفاوت میان مدیران فروش و رهبران فروش

هرچند عبارات رهبر فروش و مدیر فروش اغلب به جای هم و معادل یکدیگر بکار میروند، اما تفاوت بسیاری میان ...