Loading...
  1. خانه
  2. مطالب و اطلاعیه ها
  3. آموزش
  4. سه رفتار نشان دهنده اعتماد به نفس

  تاریخ انتشار : ۰۸:۳۶ ۱۴۰۴/۰۱/۲۴

  دسته : آموزش

سه رفتار نشان دهنده اعتماد به نفس


صدایی در تلفن گفت: «می‌توانید به من کمک کنید؟» و بلافاصله اضافه کرد: «از اعتمادبه‌نفسی که در صدایتان هست می‌فهمم که می‌توانید.»

حتی بعد از بیش از بیست سال کمک به افراد برای تقویت اعتمادبه‌نفس در صحبت کردن، این جمله مرا تحت تأثیر قرار داد. تصور کنید سطح اعتمادبه‌نفس شما آنقدر بالا باشد که حتی قبل از پرسیدن درباره توانایی‌هایتان، طرف مقابل را متقاعد کند! و بعد خودش جواب سؤالش را بدهد! 

سه مهارت اجرایی که اعتمادبه‌نفس را منتقل می‌کنند 

آیا می‌دانستید هر بار که با دیگران صحبت می‌کنید، در حال اجرا هستید؟ مهم نیست چقدر باهوش باشید یا داده‌هایتان چقدر قوی باشد، موفقیت در ارتباط به دو چیز خلاصه می‌شود:ارتباط با مخاطب وقبولاندن حرف‌هایتان به آنها. 

برای اینکه این اتفاق بیفتد، مخاطب باید مطمئن باشد که شما می‌دانید درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. و این فقط زمانی ممکن است که‌ اعتماد به‌ نفس کامل خود را نشان دهید. در ادامه به سه حوزه می‌پردازیم که با تمرکز روی آنها می‌توانید این امکان شیرین را به واقعیت تبدیل کنید. 

اعتمادبه‌نفس صوتی 

وقتی پای متقاعد کردن به میان می‌آید، بهترین ابزار اجرایی که در اختیار دارید،صدای شماست. صدایتان باید: 

-آرامش وقابلیت اطمینان را منتقل کند، 

-گرم اماقوی باشد، 

-دوستانه اماحرفه‌ای به نظر برسد، 

- و به ظرافت‌های گفتار طرف مقابل پاسخ دهد. 

اگر فکر می‌کنید رسیدن به چنین ویژگی‌هایی کار بسیار دشواری است، حق با شماست! این خصوصیات چیزی نیستند که بتوانید مصنوعی ایجاد کنید — آنها باید ذاتی و بازتابی از شخصیت واقعی شما باشند. اگر به دانش، تجربه و توانایی خود برای کمک به مشتری یا مخاطب ایمان داشته باشید، این موضوع کمک بزرگی به شما خواهد کرد. 

راهکار عملی برای تقویت این ویژگی‌های صوتی: 

مخاطبتان راکانون اصلی گفتگو قرار دهید. فراموش کنید که صدایتان چطور به نظر می‌رسد یا دیگران شما را چگونه می‌بینند. تمام تمرکز خود را به شنونده و نیازهایش معطوف کنید. وقتی پاسخ می‌دهید، صدایتان به طور طبیعی تمام ویژگی‌های لازم برای برآورده کردن آن نیازها را خواهد داشت. اگر این ویژگی‌ها واقعاً در شما وجود داشته باشند، در صدایتان شنیده خواهند شد. 

 اعتمادبه‌نفس بدنی

چه حضوری صحبت کنید و چه در محیط مجازی، مردم باید ببینند فردی که به دنیا نمایش می‌دهید فردی بااعتمادبه‌نفس است. این موضوع در گفتگوی حضوری از اهمیت بیشتری برخوردار است و البته اجرای آن هم آسان‌تر است، اگرچه در محیط مجازی هم اهمیت دارد. زبان بدن شما احساسی که نسبت به خود دارید را به نمایش می‌گذارد، بنابراین در انتقال اعتمادبه‌نفس نقشی حیاتی ایفا می‌کند.

دلیل این اهمیت چندان مرموز نیست. بخش قابل توجهی از مغز ما به پردازش اطلاعات بصری اختصاص یافته است، چرا که بقای ما به آن وابسته است. به عنوان مثال، وقتی کسی از روبرو روی پیاده‌رو به سمت شما می‌آید، ناخودآگاه در حال ارزیابی این هستید که آیا این موقعیت امن است، خطرناک است یا چیزی بین این دو. یا در محیطی شلوغ، مردم را مشاهده کنید و ببینید چطور نحوه ایستادن و حرکتشان میزان اعتمادبه‌نفسشان را نشان می‌دهد. به همین ترتیب، افرادی که با آنها صحبت می‌کنید نیز در حال ارزیابی میزان اعتمادبه‌نفس شما هستند!

 

به خاطر داشته باشید: نحوه ایستادن شما بر جایگاهتان در نظر مخاطب تأثیر می‌گذارد. در صورت نیاز روی وضعیت بدن خود کار کنید، چه در حالت ایستاده و چه نشسته. مطمئن شوید سینه شما به سمت مخاطب باز است و قوز نکرده‌اید. از حرکاتی استفاده کنید که در محدوده مربع فرضی بین شانه‌ها تا کمرتان باقی بمانند (یعنی از مرکز بدن شما نشأت بگیرند). و همه حرکات شما باید واضح و کم‌تعداد باشند.

اعتمادبه‌نفس اجرایی

یکی از مهم‌ترین نشانه‌های اعتمادبه‌نفس، حس کنترل و تسلطی است که هنگام صحبت کردن منتقل می‌کنید. باید طوری به نظر برسد که دقیقاً همان چیزی را می‌گویید که می‌خواهید، با سرعتی که برایتان راحت است و به همان شیوه‌ای که مایلید بیان شود. نمایش تسلط و کنترل، نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس است. نقطه.

در اینجا دو روش عملی و کاربردی ارائه می‌شود که می‌توانند کمک کنند:

اول: از تنفس برای تمرکز و آرامش خود استفاده کنید. در صورت نیاز، چند لحظه قبل از شروع صحبت، زمان بگذارید تا به «ریتم تنفسی مناسب» برسید. تنفس سریع‌ترین ابزار برای بازگرداندن شما به لحظه حال است.

دوم: عمداً سرعت صحبت خود را کاهش دهید. این کار نه تنها آن تصویر ذهنی که گفتم را ایجاد می‌کند - تصویر سخنرانی که با سرعت دلخواه خود پیش می‌رود - بلکه یک مزیت اضافه هم دارد که معمولاً به آن فکر نمی‌کنیم: مخاطبان برای درک بهتر به سرعت پایین نیاز دارند. اگر این کار را انجام دهید، شنوندگان مطمئن خواهند شد که شما تمام تلاش خود را می‌کنید تا حرف‌هایتان را به خوبی منتقل کنید.

منبع: https://www.genardmethod.com/

 

مطالب تصادفی

10 راه برای تبدیل شدن به یک گفتارنویس بهتر

10 راه برای تبدیل شدن به یک گفتارنویس بهتر

چگونه از کلمات خود نهایت استفاده را ببرید و به اصل مطلب برسید. نویسنده: الیزابت دانزیگر  آیا تاکنون گزارشی را ...

۱۰ مهارت رهبری مهم برای محیط کار قرن ۲۱ (و نحوه توسعه آنها)

۱۰ مهارت رهبری مهم برای محیط کار قرن ۲۱ (و نحوه توسعه آنها)

با رشد بازارهای کار مبتنی بر قراردادهای کاری موقت و اتخاذ ساختارهای سازمانی مسطح‌تر و انعطاف‌پذیرتر توسط بسیاری از شرکت‌ها، اکنون ...

صحبت کردن با یک مخاطب حواس‌پرت

صحبت کردن با یک مخاطب حواس‌پرت

  در هنگامی که در برابر یک گروه از نمایندگان فروش ارائه می‌دادم، متوجه شدم که تلفن‌هایشان مانند آهنربا به دستانشان چسبیده ...

نکاتی برای غلبه بر ترس از صحنه

نکاتی برای غلبه بر ترس از صحنه

ترس از صحنه چیزی است که تقریباً هر سخنرانی با آن روبرو می‌شود، خواه یک حرفه‌ای باتجربه باشد یا یک ...

ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهیم بود!
ساعات 9 الی 20