تاریخ انتشار : ۱۵:۰۶ ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
دسته : آموزش
یک طرح یا سخنرانی فروش به دنبال متقاعد کردن است. هدف از ارائهی آن، فروش یک محصول، مفهوم یا ایده است. توانایی ارائه موثر پیشنهادات و طرحهای فروش میتواند در را به روی فرصتهای حرفهای باز کند.
برای سازماندهی ایدهها در یک طرح یا پیشنهاد فروش مؤثر، از رویکرد «هرم معکوس» استفاده کنید، که مهمترین اطلاعات را در چند جمله اول به مخاطب میدهد (چه مقدار پول ممکن است پس انداز شود، چگونه زندگی ممکن است بهبود یابد، و غیره). از ادعاها با منطق و شواهد پشتیبانی کنید و هر پیشنهاد فروش یا پیشنهادی را با دعوت به اقدام پایان دهید. اگر مخاطبی با پیام یا نکته اولیه موافق باشد، توضیحاتی که در ادامه میآید آن توافق را تقویت میکند. اگر مخاطب مخالف باشد، منطق و شواهد ممکن است آنها را جلب کند.
از وسایل کمک بصری با کیفیت بالا و در عین حال ساده، مانند نمودارها یا اسلایدها، برای کمک به شفافسازی هرگونه پیشنهاد یا پیشنهاد فروش استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که وسایل کمک بصری برای همه افراد مخاطب قابل مشاهده است و هر نمودار یا اسلاید را به یک نکتهی اصلی محدود کنید.
پس از یک ارائهی یک طرح یا پیشنهاد فروش، یک دوره پرسش و پاسخ ارائه دهید، که میتواند بازخورد ارزشمندی در مورد اثربخشی طرح به شما ارائه دهد. همچنین به مخاطب این فرصت را میدهد تا نکات یا داده های خاصی را که ارائه شده است، با شفافیت بیشتری درک کند. در اینجا چند راه برای پاسخگویی مؤثر به سؤالات مخاطبان آورده شده است: