کد : 12
عنوان : دوره کاربردی سازی زبان انگلیسی به روش توست مسترز
ظرفیت : 15 نفر
وضعیت : در حال ثبت نام
نحوه برگزاری : گروهی
نوع آموزش : حضوری
نوع مخاطب : تمام سنین
توضیحات :
باشگاه زبان انگلیسی پارس مسترز (Parsmasters English Proficiency: PEP)، یک کلاس آموزش زبان نیست! این باشگاه فرصت یادگیری زبان و فراتر از آن را در یک محیط رشد محور، صمیمی، و حمایتی فراهم میکند. نقاط تمایز باشگاه زبان انگلیسی پارس مسترز پرشمارند، اما در اینجا به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:
تاکید بر مهارتهای گفتاری: باشگاههای زبان پارس مسترز تاکید زیادی بر توسعهی مهارتهای گفتاری و ارتباطی موثر دارند. تمرکز بر موقعیتهای گفتاری، عملی و واقعی است، و در قالب نقش آفرینی در قالب موقعیتهای مختلف همانند ارائهی سخنرانی، ارزیابی پروژه، و سخنرانی در لحظه صورت میگیرد. بر خلاف موسسات عادی زبان، باشگاههای زبان انگلیسی پارس مسترز، مهارتها و عناصر زبانی همانند خواندن، نوشتن، واژگان و دستور زبان را به گونهای کاربردی و در خدمت توسعهی مهارتهای ارتباطی به کار میگیرند.
بازخورد و ارزیابی همتایان: در یک باشگاه زبان انگلیسی پارس مسترز ، اعضا بازخورد و ارزیابیهای سازنده ارائه میکنند تا به یکدیگر کمک کنند مهارتهای گفتاری خود را بهبود بخشند. این فرهنگ ارائهی بازخورد، یادگیری و رشد مداوم را تشویق میکند و فرصتهای منحصر به فردی را در جهت استفادهی معنادار از زبان در اختیار افراد قرار میدهد. در مقابل، موسسات زبان عادی ممکن است بیشتر به ارزیابیها و بازخوردهای معلمان تکیه کنند.
توسعهی مهارتهای رهبری: باشگاههای زبان پارس مسترز فرصتهایی را برای اعضا فراهم میکنند تا مهارتهای رهبری را با بر عهده گرفتن نقشها و مسئولیتهایی در داخل باشگاه، مانند سازماندهی جلسات، رهبری بحثها و راهنمایی سایر اعضا، توسعه دهند. این تاکید بر رهبری، پارس مسترز را از موسسات زبان سنتی متمایز میکند.
مسیرهای یادگیری ساختاریافته: پارس مسترز مسیرهای یادگیری ساختار یافتهای، با عنوان برنامهی مسیر را ارائه میدهد، که در آن انواع پروژهها و اهداف یادگیری متناسب با اهداف و علایق فردی انتخاب میشوند. موسسات زبان اغلب از برنامهی درسی یکپارچهای پیروی میکنند که کمتر به نیازهای فردی فراگیران توجه نشان میدهند.
بازخورد شخصی سازی شده: بازخوردهای ارائه شده در پارس مسترز، چه توسط تسهیلگران دورهها، و چه توسط همتایان در جهت رفع نیازهای زبانی فرد و متناسب با تواناییهای او هستند. فارغ از سطح فعلی توانایی زبانی، همهی اعضای باشگاهها میتوانند از بازخورد سریع، هدفمند و سازنده بهره ببرند. در موسسات عادی زبان، بازخوردها معمولا کلی و برای همهی فراگیران است که ممکن است مورد نیاز یک فراگیر خاص نباشد.
سامانهی رفع اشکال 24 ساعته: شاید یکی از مهمترین نقاط تمایز باشگاه زبان پارس مسترز با آموزشگاههای عادی زبان، در سامانهی قدرتمند رفع اشکال آن باشد. در هر ساعتی از شبانه روز که عضو باشگاه به سوال یا مشکلی برخورد کند، با استفاده از سامانهی رفع اشکال میتواند بازخورد یا راهنمایی کارشناسان زبان انگلیسی را جویا شود و در اسرع وقت پاسخ دریافت کند.
یادگیری مبتنی بر پروژه: همانطور که در بالا اشاره شد، بر خلاف موسسات عادی زبان که به یک یا چند منبع درسی ثابت برای آموزش زبان تکیه میکنند، باشگاههای زبان پارس مسترز، بر یادگیری از طریق ایفای نقش تاکید دارند. این تفاوت میان آموزش و یادگیری است که یکی از مهمترین تفاوتها میان باشگاههای زبان پارس مسترز و موسسات عادی آموزش زبان را رقم میزند. در حالیکه در امر آموزش، فراگیر نقش پذیرنده و غیر فعال دارد، در فرآیند یادگیری، فراگیر نقشی کاملا فعال و تصمیم گیرندهی اصلی در آموزش را ایفا میکند.
محیط حمایتی و مشارکتی: باشگاههای پارس مسترز یک محیط حمایتی و مشارکتی را ایجاد میکنند که در آن اعضا یکدیگر را تشویق و ترغیب میکنند تا مهارتهای انگلیسی خود را بهبود بخشند. حس همکاری و رفاقت در بین اعضا وجود دارد. موسسات زبان معمولی ممکن است محیط کلاسی رسمیتری داشته باشند که روابط بیشتر میان معلم و فراگیر شکل میگیرد و فرد تعامل چندانی با همتایان خود در کلاس ندارد، و در نتیجه از امکان بهرهگیری از دانش و تجربیات آنها نیز محروم است.
کاربرد عملی زبان انگلیسی: باشگاههای زبان پارس مسترز بر کاربرد عملی و ارتباطات در دنیای واقعی تمرکز دارند. اعضا فرصت هایی برای تمرین زبان انگلیسی در یک محیط حمایتی داشته و به تواناییهای گفتاری خود اعتماد دارند. موسسات زبان ممکن است آموزش زبان را در محیطی که بیشتر بر تئوری متمرکز است ارائه دهند.
انعطاف پذیری و غیررسمی بودن: باشگاههای زبان پارس مسترز در مقایسه با موسسات رسمی زبان اغلب فضای دوستانهتر و غیر رسمیتری دارند. نشستهای باشگاه معمولاً مبتنی برمشارکت فراگیران است و به اعضا امکان میدهد در یک محیط حمایتکننده و بدون قضاوت صحبت کنند. این محیط غیررسمی میتواند به کاهش اضطراب و ایجاد فضای راحتتری برای تمرین زبان انگلیسی کمک کند.
پشتیبانی در زمان میان نشستها: در باشگاههای زبان پارس مسترز، هر عضو دارای یک پشتیبان است که از میان همتایان خود انتخاب میشود. علاوه بر پشتیبانی توسط تسهیلگران هر باشگاه، هر عضو در طول هفته با پشتیبان خود تمرینهای مشترکی را انجام میدهد و از او راهنمایی و بازخورد دریافت میکند تا با آمادگی و اعتماد به نفس بیشتری در نشست شرکت کند.
شبکهسازی و تعامل اجتماعی: باشگاههای پارس مسترز بستری برای شبکه سازی و تعامل اجتماعی بین اعضا فراهم میکنند. از طریق نشستها، رویدادها و گردهماییهای باشگاه، اعضا میتوانند در گفتگو با یکدیگر شرکت کنند، روابط خود را ایجاد کنند و شبکههای حرفهای و اجتماعی خود را گسترش دهند. موسسات زبان عادی ممکن است فرصتهای کمتری برای چنین تعامل اجتماعی در خارج از کلاس داشته باشند.
یادگیری داوطلبانه و خودانگیخته: فرآیند یادگیری در پارس مسترز یک فرآیند داوطلبانه است و اعضا با هدف بهبود مهارتهای ارتباطی و رهبری خود به آن میپیوندند. این مشارکت داوطلبانه باعث ایجاد حس انگیزهی درونی و تعهد به توسعهی شخصی میشود. در مقابل، موسسات زبان معمولی اغلب رویکردی ساختارمندتر و اجباری برای یادگیری زبان دارند، زیرا آنها به طیف وسیعتری از زبان آموزان با اهداف متفاوت پاسخ میدهند که ممکن است انگیزهی کافی برای یادگیری را نداشته باشند.
تمرکز بر پرورش اعتماد به نفس: باشگاههای زبان پارس مسترز ایجاد اعتماد در مهارتهای ارتباطی به زبان انگلیسی را در اولویت قرار میدهند. اعضا تشویق میشوند تا از منطقهی امن خود خارج شوند، بر ترس از صحنه غلبه کنند و مهارتهای ارائهی قدرتمند را توسعه دهند. موسسات زبان عادی ممکن است تا حدی به پرورش اعتماد به نفس بپردازند، اما ممکن است این موضوع نقطهی تمرکز اصلی آنها نباشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با شمارهی 09155125416 در ارتباط باشید.